In een zeer korte tijd is Pokémon GO populair geworden en dat is ook te merken aan de omzet. Inmiddels hoort de populairste Android & iOS app ter wereld bij de miljarden groep. Met een omzet van meer dan een miljard is de applicatie populairder dan o.a. Clash Royale. Uitzinnige cijfers als je bedenkt dat de totale Android & iOS omzet samen in heel 2016 zo’n 35 miljard waren.
De augmented reality app met de snoezige diertjes was met name in juli 2016, bij de release, een geldmachine. Met maarliefst 18-20 miljoen dollar omzet PER DAG werden uitzinnige cijfers gehaald. De omzet wordt gehaald uit in-app aankopen zoals pokeballs, lures en egg incubators, maar ook uit sponsor locaties. In Nederland komt dit tot op heden nog niet voor, maar in bijvoorbeeld Amerika zijn bedrijven als Starbucks pokestops of gyms geworden door hiervoor te betalen. Op deze manier worden spelers naar de bedrijven gelokt en stijgt de omzet.
Als Pokémon GO community vraag je je natuurlijk wel af waarom er dan niet meer updates worden gereleased. Met deze omzetten is meer terug te geven aan de trouwe community.